Vergaderingen dagelijks bestuur 2025

Het dagelijks bestuur vergadert maandelijks. Een week vóór de vergadering komt de agenda op deze website. Na elke vergadering publiceren wij een openbare besluitenlijst. Dit gebeurt nadat het dagelijks bestuur de besluitenlijst heeft vastgesteld (dus een maand na de vergadering). 

  1. Opening en vaststelling agenda
  2. Verslag en Openbare besluitenlijst vergadering d.d. 19 februari 2025
  3. Ingekomen stukken en mededelingen
  4. Jaarstukken 2024
  5. Aanbesteding accountant
  6. Bezuinigingsopdracht
  7. Concept-Programmabegroting 2026
  8. Gezamenlijk AB VNOG en AB GGD NOG 11 april 2025
  9. Evaluatie GGD NOG Robuust en bestuur agenda
  10. Voorstel besteding SPUK14 middelen
  11. Agenda AB-vergadering 10 april 2025
  12. Rondvraag en sluiting

Datum: 19 februari 2025
Locatie: GGD kantoor Warnsveld
Volgende vergadering: 19 maart 2025 

Aanwezig: J. van den Hoorn, E.J. Huizinga, M.W. Jaeger, A.J. Prins (voorzitter), M. Reckman, G.I. Timmer, J.C. Wikkerink; J.J. Baardman (directeur publieke gezondheid), R. Schwebke (concern-controller), T. Thasing en A.H.E. van de Klift

Afwezig: - 

1. Vaststelling agenda

Het DB stelt de agenda vast.

2. Openbare besluitenlijst d.d. 22 januari 2025

Het DB stelt de besluitenlijst vast.

3. Ingekomen stukken en mededelingen

Het DB neemt de schriftelijke mededelingen voor kennisgeving aan.

4. Voorbereiding AB-vergadering 19 februari 2025  

Het DB bespreekt de toegezonden annotatie en de aanvullingen daarop.   

5. Financieel overzicht nieuwkomer

Het DB-besluit om de GGD opdracht te geven het financieel overzicht nieuwkomers ambtelijk voor te leggen en een voorstel voor te bereiden voor een wijziging van de programmabegroting. 

6. Evaluatie GGD NOG Robuust en Bestuursagenda  

Het DB besluit de GGD opdracht te geven een voorstel uit te werken.

7. Rondvraag en sluiting

Geen bijzonderheden. 

  1. Opening en vaststelling agenda
  2. Verslag en Openbare besluiten lijst vergadering d.d. 22 januari 2025
  3. Ingekomen stukken en mededelingen
  4. Voorbereiding AB-vergadering 20 februari 2025
  5. Financieel overzicht Nieuwkomers
  6. Evaluatie GGD NOG Robuust en Bestuursagenda
  7. Rondvraag en sluiting

Datum: 22 januari 2025
Locatie: GGD kantoor Warnsveld
Volgende vergadering: 19 februari 2025 
 
Aanwezig: J. van den Hoorn, M.W. Jaeger, A.J. Prins (voorzitter), M. Reckman, G.l. Timmer; J.J. Baardman (directeur publieke gezondheid), R. Schwebke (concerncontroller), T. Thasing (strategisch adviseur) A.H.E. van de Klift (directiesecretaris)

Afwezig: E.J. Huizing en i.C. Wikkerink

1. Vaststelling agenda

Het DB stelt de agenda vast.

2. Openbare besluitenlijst d.d. 11 december 2024

Het DB stelt de besluitenlijst ongewijzigd vast.

3. Ingekomen stukken en mededelingen

Het DB besluit kennis te nemen van:

  1. concept-verslag van de Bestuurlijke adviescommissie Publieke Gezondheid (platform GGD-voorzitters) d.d. 16 oktober 2024;
  2. het bericht dat Stichting ICAM de lopende procedure bij de rechtbank doorzet en dat er onduidelijkheid is over het verdere verloop van de procedure;
  3. het door de Gedeputeerde staten van Gelderland toegezonden Uitvoeringsprogramma lnterbestuurlijk Toezicht 2025-2028;
  4. de mededeling dat de gemeente Doetinchem heeft aangegeven geen aandacht te kunnen besteden aan de Doetinchem Studie tijdens Koningsdag 2025;
  5. de lancering van het vernieuwde Kompas Volksgezondheid;
  6. de beslissing over het uitstellen van de aanbesteding arrestantenzorg;
  7. de informatie dat er een stijgende lijn zit in het medewerkersonderzoek en een dalende lijn in het ziekteverzuim bij GGD NOG

4.  Aanpassing speerpunten programmabegroting 2025

Het DB besluit:

  1. met inachtneming van één wijziging in te stemmen met de voorgestelde aanpassingen van de speerpunten programmabegroting 2025;
  2. het AB voor te stellen de aanpassing via een inhoudelijke begrotingswijziging vast te stellen.

5. Stand van zaken Uitgangspuntennota 2026

Het DB besluit kennis te nemen van de informatienotitie en het AB conform het voorstel te informeren.

6. Bestuursopdracht

Het DB besluit:

  1. het AB voor te stellen de bestuursopdracht in een besloten vergadering te behandelen;
  • geheimhouding op te leggen met betrekking tot de stukken die ten behoeve van dit onderwerp worden opgesteld;

7. Voorstel voor gesprek met AB leden over samenwerking gemeenten en GGD

Het DB neemt kennis van het voorstel en er worden aandachtspunten meegegeven voor het vervolg.

8. Proces bezuinigingsopdracht GGD NOG

Het DB neemt kennis van het procesvoorstel en er worden aandachtspunten meegegeven voor het vervolg.

9. Aanbesteding en aanwijzing accountant 

Het DB besluit het AB voor te stellen om in te stemmen om gezamenlijk met HSC de Europese aanbesteding voor de inkoop van de accountsdiensten te doen en een selectiecommissie aan te wijzen.

10. Huisvesting GGD in Doetinchem 

Het DB besluit alle AGZ-teams te gaan huisvesten aan de Gezellenlaan te Doetinchem en akkoord te gaan om de verhuizing voor te bereiden.

11. Financieel overzicht nieuwkomers 

Het DB besluit dit agendapunt door te schuiven naar de volgende DB vergadering.

12. Agenda algemeen bestuur 20 februari 2025 

Het DB stemt in met de conceptagenda van het AB van 20 februari 2025 met inachtneming van enkele aanpassingen.

13. Rondvraag en sluiting

Geen bijzonderheden.

  1. Opening en vaststelling agenda
  2. Verslag en openbare besluitenlijst vergadering d.d. 11 december 2024
  3. Ingekomen stukken en mededelingen
  4. Aanpassing speerpunten programmabegroting 2025
  5. Stand van zaken Uitgangspuntennota 2026
  6. Bestuursopdracht
  7. Voorstel voor gesprek met AB leden over samenwerking gemeenten en GGD
  8. Proces bezuinigingsopdracht GGD NOG
  9. Aanbesteding en aanwijzing accountant
  10. Huisvesting GGD in Doetinchem
  11. Financieel overzicht nieuwkomers
  12. Agenda algemeen bestuur 20 februari 2025
  13. Rondvraag en sluiting

Bezoek ook

Bekijk de vergaderstukken van het dagelijks bestuur 2024. 

Vergaderstukken dagelijks bestuur 2024