Kwaliteit
GGD Noord- en Oost-Gelderland vindt het erg belangrijk om zorg- en dienstverlening aan te bieden van hoge kwaliteit. De GGD wil voor gemeenten, klanten en ketenpartners een betrouwbare organisatie zijn met deskundig personeel dat klantgericht werkt met oog op de ontwikkelingen in de samenleving. Hier zetten we ons elke dag voor in. We willen de goede dingen doen en die op een goede manier doen. Dit doen we door continu te verbeteren.
Wat doen wij om continu te verbeteren?
- We vragen regelmatig aan onze gemeenten, klanten en ketenpartners hoe ze onze zorg- en dienstverlening ervaren. Dit helpt ons om kritisch te blijven kijken naar ons werk.
- Medewerkers melden incidenten om ervan te leren.
- Klanten kunnen complimenten, adviezen en klachten doorgeven via onze contactpagina.
- De inspectie gezondheidszorg en jeugd (IGJ) onderzoekt regelmatig of GGD Noord- en Oost Gelderland goede kwaliteit blijft leveren. Hierdoor blijven we alert.
- We laten ons periodiek intern en extern inspecteren op de kwaliteitsnormen die voor GGD-organisaties leidend zijn. We voldoen aan deze kwaliteitseisen. We zijn gecertificeerd voor het Kwaliteitsmodel HKZ.
- Wij zijn NEN 7510 gecertificeerd. Hiermee tonen we aan dat we de beveiliging van medische gegevens op orde hebben. Door periodieke interne en externe audits houden wij zicht op de eventuele risico's binnen de beveiliging van deze gegevens. Deze risico's worden vervolgens opgevolgd met beheersingsmaatregelen. Hierdoor kunnen wij continu verbeteren en blijven wij in control.

