Vragen over de CoronaCheck-app?

Vragen over de CoronaCheck-app?
Translate
×

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
22-09-2021

Vanaf 25 september heb je een QR-code van de CoronaCheck-app nodig om toegang te krijgen tot horeca, cultuur en evenementen in Nederland. Hier vind je een overzicht om te zien waar je terecht kunt met vragen.


De landelijke CoronaCheck-app is ontwikkeld door het ministerie van VWS. Omdat de app niet van de GGD is, betekent dit dat wij meestal niet verder kunnen helpen met vragen over de app. Op www.coronacheck.nl kan je alle informatie vinden over de CoronaCheck-app. 

Natuurlijk willen we je wel graag verder helpen bij vragen of problemen met de app. Kijk hieronder of jouw vraag ertussen staat of waar je terecht kunt met vragen. 


Kan ik een papieren QR-code krijgen?

Jazeker. In sommige gevallen wil je liever een papieren QR-code uitprinten. Bijvoorbeeld als je geen smartphone hebt. Of als je een QR-code wilt maken voor je kinderen. Je kunt een bewijs maken van een vaccinatie en/of van een testuitslag. Ga naar www.coronacheck.nl/print en volg de stappen. Je kunt de QR-code zelf uitprinten.

Ben jij volledig gevaccineerd en vraag je een papieren QR-code aan? Weet dan dat de papieren versie een jaar geldig is. Deze moet daarna opnieuw aangemaakt worden. Als je een QR-code krijgt voor een negatieve test, is de geldigheidsduur afhankelijk van het type test.

Geen DigiD, smartphone of computer met printer?

Je kan dan in sommige gevallen een coronabewijs op papier thuisgestuurd krijgen. Bel hiervoor naar de CoronaCheck helpdesk: 0800-1421. Houd er rekening mee dat het 5 dagen kan duren voordat je het bewijs ontvangt.

Geen burgerservicenummer (BSN)?

Helaas is het nog niet mogelijk een vaccinatiebewijs te maken wanneer je geen BSN-nummer hebt. Er wordt hard gewerkt om dat wel mogelijk te maken.

Vragen over registratie van testen en vaccinaties gezet door GGD

Lukt het niet om je vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs op te halen in de app omdat er iets in je gegevens niet goed geregistreerd staat? Als je bij de GGD bent gevaccineerd of getest, kan je bellen naar de landelijke GGD: 0800 – 5090 (dagelijks van 08.00 – 20.00 uur).

Let op: als je niet bij de GGD bent getest of gevaccineerd kunnen wij je helaas niet helpen. Ga naar de partij waarbij je gevaccineerd of getest bent voor assistentie.

Ik ben wel gevaccineerd maar ik krijg geen QR-code

Vermoedelijk kloppen je gegevens in het systeem niet. Neem dan contact op met de zorgverlener die je heeft gevaccineerd. Ben je bij de GGD gevaccineerd dan kun je bellen met onze backoffice op 0800-5090 om de gegevens te laten corrigeren.

Ben je gevaccineerd door je huisarts, ziekenhuis of zorginstelling? Neem dan contact met hen op. Zij kunnen een coronabewijs voor je maken met de juiste gegevens.

Duurt dat voor jou te lang? Dan kun je altijd gratis een testafspraak boeken zodat je een testbewijs kan maken. Bijvoorbeeld als je binnen een paar dagen op reis gaat of een evenement wilt bezoeken. Voor reizen binnen Europa: Testen voor je reis. Om toegang te krijgen tot een evenement: Testen voor Toegang.

Ik heb technische problemen met de app

Wanneer het niet lukt de app te downloaden of de app niet werkt dan kun je contact opnemen met de technische ondersteuning van de CoronaCheck-app. Bel naar 0800 – 1421 (7 dagen per week, 08:00-20:00 uur)

Vragen over reizen en vakantie, inreisverbod, kleurcodes en quarantaine na vakantie

Je kunt terecht bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Kijk op wijsopreis.nl of bel naar +31 247 247 247