Wat gebeurt er bij een gezondheidsonderzoek?

Het gezondheidsonderzoek is een check die laat zien hoe het met de leerling gaat. De jeugdverpleegkundige van de Jeugdgezondheid voert dit onderzoek uit. Tijdens het onderzoek bespreekt de jeugdverpleegkundige met de leerling zijn/haar gezondheid. Ook meet de jeugdverpleegkundige de lengte en het gewicht. Natuurlijk kunnen er ook vragen gesteld worden. 

Bekijk hier een kort filmpje over dit gezondheidsonderzoek.

Kunnen ouders aanwezig zijn bij het gezondheidsonderzoek?

Als de leerling dit graag wil, kunnen ouder(s)/verzorger(s) bij dit onderzoek zijn. De leerling kan dit aan de jeugdverpleegkundige laten weten. De contactgegevens staan in de uitnodiging.

Waarvoor wordt de vragenlijst gebruikt?

De vragenlijst is een hulpmiddel bij het gesprek met de jeugdverpleegkundige. De leerling en de jeugdverpleegkundige bespreken de antwoorden op de vragen. Alles wat is ingevuld, of wordt besproken, is vertrouwelijk. Alleen de jeugdverpleegkundige kan de vragenlijst inzien en wanneer het nodig de jeugdarts ook. 

Vragen over het invullen van de vragenlijst
  • Mijn school komt niet voor in het keuzemenu. Wat moet ik doen?
    Mogelijk is er een fout opgetreden. Je kan een bericht sturen naar jgz@ggdnog.nl met de naam en plaats van jouw school.

  • Kan ik de vragenlijst tussentijds opslaan en later verder gaan met invullen?
    Ja, met het account dat je hebt aangemaakt kan je op een later moment weer inloggen. De antwoorden die je al had ingevuld blijven bewaard.

  • Kan ik de ingevulde antwoorden nog aanpassen?
    Je kunt de antwoorden aanpassen als je de vragenlijst nog niet hebt afgerond. Je kunt ook terug naar vorige pagina’s. Een afgeronde vragenlijst kan niet meer worden gewijzigd. 

  • Hoe wordt de vragenlijst bewaard?
    De vragenlijst wordt opgeslagen in een beveiligde omgeving en is alleen toegankelijk voor de jeugdverpleegkundige en jeugdarts van de GGD. De ingevulde vragenlijst wordt maximaal twee jaar bewaard.
Problemen met inloggen?

Soms lukt het niet om in te loggen. Dit heeft verschillende oorzaken. Je kunt ze vaak zelf oplossen:

  • Eerder ontvangen inlogcode
    Heb je eerder een persoonlijke inlogcode ontvangen? Deze code kun je niet meer gebruiken voor het aanmaken van je account. Je maakt een eigen account aan.

  • Geen bevestigingsmail ontvangen?
    - Hoogstwaarschijnlijk is de bevestigingsmail als 'spam' aangezien en staat de bevestigingsmail in je 'spambox' of bij 'ongewenste email'.
    - Toch geen bevestigingsmail ontvangen? Dan heb je misschien een niet correct e-mailadres gebruikt. 

  • Er lijkt een storing te zijn waardoor ik niet verder kan. Wat nu?
    Het zou fijn zijn als je de storing meldt bij jgz@ggdnog.nl, zodat het probleem zo snel mogelijk verholpen kan worden.
     
  • Ik krijg de melding ‘mijn emailadres al is gebruikt’
    Stuur een mail naar jgz@ggdnog.nl

  • Na het klikken op de bevestigingslink kan ik niet inloggen
    Als je klikt op de bevestigingslink in de bevestigingsmail kom je terug op de site van 'Check het Even'. Hier vul je de gegevens van de gemaakte account in (je e-mailadres en je eigen gemaakte wachtwoord).
Ik wil liever geen gebruik maken van het gezondheidsonderzoek.

Het invullen van vragenlijsten en/of meedoen met een gezondheidsonderzoek is niet verplicht. Wil je niet meedoen aan het gezondheidsonderzoek? Stuur dan een e-mail naar jgz@ggdnog.nl. Noem in ieder geval je naam en geboortedatum.

Ik ben niet aan de beurt voor een gezondheidsonderzoek. Toch zou ik graag een afspraak willen maken voor vragen, advies of informatie. Kan dat?

Ja dat kan, je kunt altijd mailen of bellen naar onze jeugdverpleegkundige: jgz@ggdnog.nl of 088 – 443 31 00 (tussen 8.00-12.00 uur). 

Hoe zit het met de privacy?